Kancelársky nábytok – zdravšia práca, lepšia motivácia



Ako môže písací stôl prispieť k zdraviu zamestnancov? Koľko pojazdných kontajnerov pre každé pracovisko má význam? Aj keď sa zdá, že téma kancelársky nábytok je predovšetkým otázkou technického vybavenia, tak v produktoch, ktoré používajú vaši zamestnanci sa skrýva oveľa viac. V našej sekcii produktov Kancelária nájdete všetky produkty, ktoré vám pomôžu podporiť zdravie a motiváciu vašich zamestnancov a takto všetkým spríjemniť ich prácu.



Ktoré (zdravotné) aspekty zohrávajú úlohu pri výbere kancelárskeho nábytku?



Dlhé sedenie v (neprirodzenej) polohe na písanie prináša so sebou z dlhodobého hľadiska zdravotné následky. Ktoré to sú a ako im zabránite, zistíte v našom poradcovi „Zdravé sedenie''.



Ak začínate nejaký projekt pre nové kancelárske priestory, ako sme realizovali aj my s firmou CWS-boco, alebo ak chcete modernizovať svoje aktuálne vybavenie, venujte dôkladnú pozornosť ergonomickému hľadisku:



  • Správna kancelárska stolička je alfou a omegou zdravého držania tela.

  • Písací stôl by nemal byť statický, ale mal by sa dať svojou výškou a nastavením prispôsobiť požiadavkám zamestnanca.

  • Naše pojazdné kontajnery od výrobcu Mauser a iných značiek podporujú ergonomickú prácu, pretože majú zásuvky s ľahkým chodom, dajú sa jednoducho presúvať a tak vytvárajú pracovisko v ľubovoľnom rozčlenení a zároveň umožňujú zaujať pri práci akúkoľvek polohu.


Premyslené usporiadanie vášho kancelárskeho nábytku by malo zamestnancov podnecovať k tomu, aby častejšie menili svoje držanie tela, občas vstali a pohybovali sa.



Ale pri všetkej ergonómii: Každý človek je iný. A teoreticky perfektne vybavené pracovisko nemusí automaticky spĺňať nároky tej osoby, ktorá na ňom denne sedí. Preto je nákup kancelárskeho nábytku procesom dialógu.


Ktoré predpisy platia pre vybavenie a usporiadanie kancelárskeho nábytku?



Zákonodarca dbá veľmi presne na ochranu rastúceho počtu zamestnancov pri počítačoch a písacích stoloch prostredníctvom zodpovedajúcich predpisov. K nim patria:



  • Technické smernice pre pracoviská (predtým nariadenie o pracoviskách) ASR A1.2

  • DGUV 215-410 a 215-441 Nemeckého zákonného úrazového poistenia


Tu sa stanovuje, koľko miesta musí mať zamestnanec k dispozícii, ako musia byť upravené pracovné cesty a ktoré bezpečnostné opatrenia sa musia vykonať. Toto sú minimálne podmienky, ktoré však v prípade navzájom zosúladených sérií kancelárskeho nábytku môžete kľudne prekročiť.



Ktoré faktory by som mal ešte zohľadňovať pri nákupe môjho kancelárskeho nábytku?



Odhliadnuc od všetkých otázok týkajúcich sa zdravia zamestnancov by mal kancelársky nábytok spĺňať aj mnohé ďalšie požiadavky – ako si to môžete prečítať napríklad v nákupnom poradcovi k správnemu výberu kancelárskej stoličky:



  • Dlhá životnosť a robustnosť na každodenné intenzívne používanie

  • Vysokokvalitný vzhľad a príjemná haptika

  • Hygiena a jednoduché čistenie povrchov, čalúnenia atď.


Okrem toho sme identifikovali ďalšie dôležité aspekty:



  • Myslite dlhodobo: kancelársky nábytok by ste mali vymeniť približne každých desať rokov, predpisy sa menia každých päť rokov.

  • Optické trendy by nemali pri výbere zohrávať takmer žiadnu úlohu, aby váš nábytok vzájomne ladil aj po rokoch. Nadčasový dizajn je tromf a ten vám ponúkame so všetkým naším kancelárskym nábytkom a sériami kancelárskeho nábytku.

  • Pôdorys a nábytok by mali byť vzájomne zladené. Pri otázke, ktorý nábytok je ideálny do vašej kancelárie, vám radi poradíme.


Ako vám môžeme pomôcť?



V mnohom ohľade! Téme kancelárskeho nábytku a výbavy sa v spoločnosti KAISER+KRAFT intenzívne venujeme. Napríklad tým, že vám detailne predstavíme moderné produkty, akým je elektricky výškovo prestaviteľný písací stôl Upliner 2.0. Alebo vám v našich nákupných poradcoch poskytneme mnohé tipy pre bežný deň v kancelárii. Tu je potrebné uviesť poradcov k:





Pri špeciálnych požiadavkách a špeciálnych potrebách je tu pre vás aj náš CAD plánovací servis. A aj v tom prípade, ak máte len stručné otázky, môžete nás kontaktovať prostredníctvom telefónu, e-mailu alebo zákazníckeho chatu.