Značka
+
Dĺžka
+
Šírka
+

Podložné kliny

S podložnými klinmi bude vaše nákladné vozidlo stáť bezpečne, zatiaľ čo vy môžete pokojne nakladať a vykladať prepravovaný tovar. Pri výbere dbajte na zákonné požiadavky, aby sa klin hodil k vášmu vozidlu.

V kategórii Podložné kliny Vám ponúkame produkty nasledovných značiek: EUROKRAFTpro.

Najpredávanejšie
Počet výrobkov: 7

Podložné kliny pre nákladné vozidlá a dodávky: bezpečné státie!



Stačí odstaviť motor, zatiahnuť ručnú brzdu a dopravné vozidlo už stojí bezpečne? Zákonodarca to vidí inak a z podložných klinov spravil povinnosť v dopravnej logistike. Oprávnene: pri nakladaní a vykladaní tovarov alebo na mimoriadne nerovných podkladoch sa môže auto samovoľne uviesť do pohybu rýchlejšie, ako by sme si to želali. Kliny pod kolesá sú rýchlou a jednoduchou pomôckou.



Aké podložné kliny musím voziť so sebou a v akom množstve?



Všetky vozidla s prípustnou celkovou hmotnosťou 4 tony a viac musia podložné kliny voziť so sebou. Povinnosť vozenia platí aj pre každý dvojnápravový príves od 750 kg. Pri ťahači nákladného vozidla musia byť vo výbave dva podložné kliny, pre každý príves alebo náves ďalšie dva.



V zásade platí, že menovitá veľkosť klinov musí zodpovedať priemeru kolies a kliny musia byť ľahko dostupné v určenom držiaku, ale súčasne absolútne pevne ukotvené. Presné údaje nájdete napríklad v § 41 nemeckej vyhlášky o schvaľovaní technickej spôsobilosti vozidiel pre prevádzku na pozemných komunikáciách.



Podľa tohto predpisu sa nákladné vozidlá takisto kontrolujú. Ak sa pritom zistia nedostatky z hľadiska materiálu alebo počtu klinov na zaistenie kolies, ručí za to v prvom rade vodič – ako je to pri téme zaistenia nákladu bežné.



Preto by ste mali vašich pracovníkov z úseku dopravy upozorniť na to, aby zaistenie nákladu pred začiatkom jazdy skontrolovali podľa jasného kontrolného zoznamu. Vo vážnom prípade si tým ušetria vysoké náklady a omeškania dodávok.



Plast alebo kov: aký materiál klinov na zaistenie kolies?



Obe varianty majú svoje výhody a nevýhody: plast je veľmi citlivý k pneumatikám a vozovke a okrem toho cenovo výhodný. Lenže nosnosť a trvácnosť materiálu sú obmedzené. V tomto prípade sú výhodné kovové kliny, čo je naopak drahšie a viac zaťažuje vozovku a materiál pneumatík.



Ako to platí prakticky vždy pri zaistení nákladu: pozrite si predpisy a vyberte si kliny na zaistenie kolies bezpodmienečne presne podľa vozidla a zaťaženia. Pre veľmi malé osobné vozidlá alebo dodávky postačujú väčšinou podložné kliny z plastu, pri návesoch je kov materiálom, ktorý nemá alternatívy.